dinsdag 10 mei 2016

Driezum, Hervormde Kerk
Prijs:
 € 5,00 per persoon

Op dinsdag 10 mei 2016 (19.30 uur) zal de historie van onze prachtige kerk centraal staan. Twee deskundigen zullen geheel belangeloos een inleiding verzorgen.

Antropoloog Bauke van der Pol geeft in de kerk een lezing over Adrianus Canter Visscher, die een belangrijke rol speelde in de Verenigde Oost-Indische Compagnie (VOC). Deze Driezumer, die ook grietman (burgemeester) was van Dantumadeel, ligt in de kerk van Driezum begraven. Reitse de Vries heeft een bouwhistorische opname van het interieur van onze kerk gemaakt. Hij zal dit tijdens deze avond toelichten. Dorpshistoricus Jouke Dantuma zal in het kort u iets vertellen over het laten begraven in de kerk en natuurlijk de Crowdfunding. U kunt nog steeds geld doneren via www.voorjebuurt.nl/campaigns/kerkdriezum/ De entree is 5 euro en is ten bate voor het herstel van de eeuwen oude graven en wapenborden in de kerk.